Планування

 


План МО на 2024-2025 н/р

 Методичне об'єднання (МО) вчителів  словесності відіграє важливу роль у професійному розвитку педагогів та підвищенні якості навчання учнів. План роботи МО на навчальний рік включає різноманітні заходи, спрямовані на узагальнення й систематизацію знань, обмін досвідом, впровадження інноваційних методик та технологій.

Основні напрямки роботи МО вчителів словесності

- Аналіз роботи за попередній навчальний рік   2023-2024 та затвердження плану на поточний рік 2024-2025 н/р

- Про зміни в оцінюванні учнів 5-7 класів ОЗО "Соф.- Борщагівський ліцей" відповідно до рекомендацій щодо оцінювання учнів 5-7 класів НУШ

- Зміни у календарних плануваннях уроків мови та літератури у ІІ семестрі

- Шляхи надолуження освітніх втрат. (опрацювання роботи І. Хворостяного «Подолання освітніх втрат»

- Семінар «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат з укр. м. та літ.»

- Вебінар «Перша домедична допомога в умовах війни»

- Вивчення та впровадження нормативно-правової бази, навчальних програм, підручників.

- Організація та проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів.

- Підготовка учнів до НМТ , ДПА та інших випробувань.

- Проведення відкритих уроків, майстерків, семінарів.

- Участь у методичних заходах різного рівня (територіальних, обласних, всеукраїнських)

- Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду.

- Робота з обдарованими учнями та учнями, які потребують корекції знань

 

Заходи  на 2024-2025 н. р. щодо подолання освітніх втрат

учнів ОЗО «Софіївсько-Борщагівський ліцей»

Найменування заходу

Термін виконання

Виконавець

1

Проведення засідань методичних об’єднань. Розглянути питання щодо заходів «Подолання освітніх втрат»

січень

голови МО

2

Використовувати завдання ЗНО/ НМТ(українська мова, математика, історія України, англійська мова) попередніх років для учнів 11 класів на платформах з автоматизованою перевіркою знань на сайті osvita.ua. Спланувати роботу через календарне планування у темі «Повторення»

до початку ІІ семестру

вчителі, що викладають в 11 класах

3

Проведення діагностики з виявлення освітніх втрат в учнів із використанням електронних ресурсів

січень

вчителі предметники

4

Підвищення мотивації учнів до навчання:

-впровадження інтерактивних методів навчання;

-залучення учнів до проєктної діяльності та цікавих практичних завдань;

-використання цифрових платформ ВШО, «На урок», «Всеосвіта», «Мій клас»для навчання й оцінювання.

постійно

вчителі предметники

5

Робота з учнями які мають початковий рівень навчання:

-розробка індивідуальних завдань;

-організація додаткових консультацій і занять.

-активне залучення батьків до освітнього процесу.

постійно

вчителі предметники, класні керівники

6

Адаптація навчального процесу до викликів сьогодення:

-використання асинхронних методів навчання для учнів, які пропускають заняття;

-запровадження системи запису відеоуроків або надання доступу до навчальних матеріалів онлайн;

-забезпечення підтримки учнів, які повертаються після тривалих пропусків, через консультації та додаткові заняття через проведення групових та індивідуальних консультації здобувачам освіти ОЗО «Софіївсько-Борщагівський ліцей» на он-лайн платформ MEET, ZOOM.

постійно

вчителі предметники

7

Обов'язково виставляти відео-матеріали уроків, які не були проведені через повітряні тривоги, для опанування навчальними програмами з предметів

постійно

вчителі предметники


План роботи методичного об'єднання вчителів словесності ОЗО "Софіївсько - Борщагівського ліцею" на 2023 - 2024н.р.

Науково- методична проблема методоб'єднання:

« Створення умов для розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти  через впровадження інновацій та комп'ютерних технологій в начально-виховний процес»

Вступ

Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI ст.»), концепції мовної освіти передбачають формування мовної особистості, що володіє даром слова - усного і писемного, уміння вільно, комунікативно виправдано користуватися мовними засобами під час сприйняття, створення висловлювань у різних сферах, формах стилях і жанрах мовлення, тобто забезпечення її всебічної мовленнєвої компетенції.

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Реформу НУШ розраховано на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні протягом десятиліть. Проте зміни вже розпочались, і Міністерство освіти і науки робить усе, аби вони були невідворотними.

Зокрема, у вересні 2017 року було ухвалено новий Закон “Про освіту”, який регулює основні засади нової освітньої системи, а у лютому 2018 року Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти. На черзі – ухвалення нового закону “Про загальну середню освіту”, який більш детально розкриє зміни, закладені реформою.

На даний час методичне об’єднання вчителів словесності  ОЗО «Софіївсько-Борщагівський ліцей»  налічує 12 учителів, з них :  один вчитель – методист; шестеро мають Вищу категорію ; троє  -  Першу кваліфікаційну категорію, один - спеціаліст. Звання «Старший вчитель» мають четверо вчителів ;  один – «Відмінник освіти» ; Два – кандидати наук.    Словесники дбають про високий рівень професійних умінь. Систематично проходять курси з підвищення кваліфікації .

Робота методичного обєднання вчителів української мови та літератури підпорядкована головній меті - допомогти вчителю-словеснику найбільш ефективно використати свої знання у впровадженні в життя державної мовної політики.

Справжній учитель, на думку В. Сухомлинського, який хоче мати високі результати навчання, повинен знати стилі пізнання своїх учнів, покладати це в основу організації спільної діяльності педагога і школярів на уроці.

Адже нинішньому суспільству потрібна вільна, мисляча й активна особистість. Сьогодення наголошує на необхідності творчого підходу до своєї справи. Педагог, як ніхто інший, не повинен бути формалістом, адже кожного дня він торкається дитячих душ, збагачує їх добром, вірою, надією, любов’ю. Не зупинятися в пошуках, творити себе, бути щасливим і дарувати щастя іншим - тільки так можна відчути задоволення від своєї праці й побачити вогники в очах дітей.

У цьому навчальному році на уроках української мови , української літератури та зарубіжної літератури  вчителями активно впроваджуватимуться сучасні інноваційні методи, створюватимуться належні умови для творчого самовираження і саморозвитку учнів.

Працюють вчителі-словесники над удосконаленням  методів змішаного, дистанційного та онлайн навчання. Зміцненням матеріальної бази кабінетів: виготовляють дидактичні та роздаткові матеріали, завдання для контролю знань, завдання для шкільних олімпіад та конкурсів.

10 мовних заповідей свідомого громадянина

1. Мова - то серце народу: гине мова - гине народ.

2. Хто цурається рідної мови, той у саме серце ранить свій народ.

3. Літературна мова - то головний двигун культури народу.

4. Уживання в літературі говіркових мов сильно шкодить культурному об’єднанню нації.

5. Народ, що не створив собі соборної літературної мови, не може зватися нацією.

6. Для одного народу мусить бути тільки одна літературна мова й вимова, тільки один правопис.

7. Головний обов’язок кожного свідомого громадянина - працювати для збільшення культури своєї літературної мови.

8. Стан літературної мови - ступінь розвитку народу.

9. Як про зрілість окремої особи, так і про зрілість цілого народу судять найперше з культури його літературної мови.

10. Кожний свідомий громадянин має дбати, щоб навіть у найменшій оселі працював «Осередок плекання рідної мови».

Завдання на новий навчальний рік

1.  Впровадження Державного стандарту базової повної освіти.

2.   Формування інноваційних форм навчання як засобів підвищення 

якості знань учнів.

3. Формування компетентнісного підходу до навчання та виховання учнів.

4. Розвиток комунікативних здібностей учнів, їхнього самостійного і 

критичного мислення, вміння аргументовано доводити власну думку.

    5. Вироблення вміння застосувати здобуті знання , навички у житті.

6. Розвиток навичок самоосвіти, бажання вчитися.

7. Систематично працювати над підвищенням грамотності, культури 

мовлення учнів.

8. Формування читацької культури учнів, розвиток естетичного смаку.

9. Удосконалювати форми роботи з творчо обдарованими дітьми, 

формувати здатність та бажання інтенсивно працювати.

10. Формування гуманістичного світогляду, розвиток духовного світу, 

утвердження загальнолюдських морально-етичних орієнтирів. 


Тематика  засідань МО                   

     ЗАСІДАННЯ 1  ( серпень 2023 р)

          Прес-конференція

1. Аналіз роботи МО за 2022/2023 н.р. .

Обговорення і затвердження плану роботи МО на 2023/2024 н.р. (Кучмій С.П.)

2. Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення української мови , 

української та зарубіжної  літератури у 2023-2024 н. р. ( Прокуда В.О.)

3.Державні стандарти НУШ, базової і повної освіти. (Заступник НВР)

4.Методичні рекомендації щодо оформлення в класному журналі результатів 

навчальних досягнень учнів з української мови української літератури та 

зарубіжної літератури .(Кучмій С.П.)

Практична частина

1 .Вимоги до виконання письмових робіт здобувачів освіти  ОЗО і перевірки 

зошитів з української мови та літератур. Дотримання єдиного орфографічного

 режиму.  (Заступник НВР)                  

2.3НО – 2024: досвід і практика філологічних випробувань.(Кучмій С.П.)

3. Компетентнісна освіта. Презентація слайдів. (Харенко Н.П.)

 

ЗАСІДАННЯ  2. (Жовтень, 2023 р.)

Теоретична частина. Усний журнал

1 . Впровадження онлайн  форм навчання як один із шляхів підвищення 

якості знань здобувачів освіти . (Матушок Г.С.)

2.Реалізації нового Державного стандарту НУШ, базової і повної освіти 

на уроках словесності. (Кучмій С.П.)

Практична частина

1 . Показовий урок зарубіжної  літератури з використанням ІКТ у 6 класі 

 НУШ (Петренко І.В).

2.Обговорення показового уроку.

           Робота між засіданнями

1.Розробка виховних заходів

 

ЗАСІДАННЯ 3. ( січень, 2024 р)

Теоретична частина. Круглий стіл

1.Текстоцентричний      підхід до вивчення української мови , української та 

зарубіжної літератури і формування навчальних компетентностей здобувачів 

освіти . (Лопаткіна  О.Б.)

2.Нетрадиційні     форми роботи дистанційного навчання. (Олійничок А.В.)

Практична частина

1.Показовий урок української мови у 7В класі  із застосуванням нетрадиційних 

форм роботи на уроці. (Камбур О.Г.)

2.Обговорення показового уроку.

3.Обговорення результатів: II етапу Всеукраїнського конкурсу з української 

літератури ім. Т. Шевченка, II етапу Міжнародного конкурсу з української 

мови ім. П.Яцика, II туру Всеукраїнської олімпіади з української мови 

та літератури.( Прокуда В.О.)

4.Організація предметного тижня. Шевченківських днів.

Робота між засіданнями

1.Презентація власних педагогічних надбань, виховних заходів.

2.Огляд нової педагогічної та методичної літератури (Бібліотекар)

 

ЗАСІДАННЯ 4  (березень, 2024 р)

Теоретична частина. Педагогічний діалог

1.       Комунікативна компетенція учнів: формат уроків літератури.

Горбунова Г. Ф.)

2.       Розвиток навичок самоосвіти.(Комарова Г.І)

3.       Форми роботи з підвищенням грамотності, культури мовлення учнів. 

(Марціновська Д.С.)

Практична частина

1 .Показовий урок української мови в 11В класі із застосуванням елементів 

тренінгу ( Бондаренко Г.М.)

2.       Обговорення показового уроку.

3.Творчий   звіт вчителя-словесника, який атестується.

Робота між засіданнями

1. Зробити вибірку методичної літератури з теми «Підвищення фахового 

рівня шляхом самоосвіти».

 


 


Немає коментарів:

Дописати коментар

                  Цікаві посилання    :                  Блог   ГАЛИНИ  ГОРБУНОВОЇ    Блог можна переглянути за посиланням :  https://sites...